Fundacja na rzecz chorych
na stwardnienie rozsiane

NIP 894-29-86-057 KRS 0000338878

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies.

Informacje zapisane w ciasteczkach są wykorzystywane w celach statystycznych, analizy ruchu i zapisywania ustawień. Dalsze korzystanie z serwisu z włączonym zapisem cookies oznacza zgodę na ich używanie i zapisywanie ich w Twojej przeglądarce. W ustawieniach przeglądarki możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

 

Kiedy mogę mieć pewność, że subkonto zostało założone?

Potwierdzeniem założenia subkonta jest odesłanie na adres mailowy Chorego informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. Jest to email zatytułowany Witamy w Fundacji Dobro Powraca.

 
 

W jaki sposób mogę sprawdzić stan środków zgromadzonych na moim subkoncie?

Na początku każdego miesiąca na adres mailowy Chorego podany w formularu zgłoszeniowym przysyłana będzie aktualizacja stanu subkonta.

 
 

Na co mogę przeznaczyć środki zgromadzone na subkoncie?

Ramowy wykaz świadczeń, które mogą być finansowane z subkont znajdują się we Wskazówkach. Szczegółowy wykaz znajduje się tutaj.

 
 

Jak odbywa się opłacanie faktur za zakupione przeze mnie leki i usługi?

Możliwe są dwa sposoby.

1. Fundacja zwraca pieniądze Członkowi Programu za poniesione koszty na podstawie faktury/rachunku wystawionego na Członka Programu.

2. Przelewa pieniądze bezpośrednio z subkonta na konto wystawcy faktury na podstawie faktury/rachunku wystawionego na Fundację. Szczegółowe zasady znajdują się w Zasadach opłacania faktur.

 
 

Jak powinna wyglądać prawidłowo wystawiona faktura/rachunek na Fundację?

Faktura powinna zostać wystawiona na:

Dobro Powraca – fundacja na rzecz Chorych na stwardnienie rozsiane,
Państwa Imię i Nazwisko
ul. Hłaski 34/12,
54-608 Wrocław
NIP: 894-29-86-057

Imię i nazwisko może być w uwagach lub adnotacjach na fakturze.
Proszę się nie podpisywać w polu "Osoba upoważniona do odbioru faktury".
W sposobie płatności należy wpisać: przelew

 
 

Do kiedy należy przesłać do Fundacji oryginał faktury/rachunku?

Faktura/rachunek wystawiony na Fundację powinna trafić do Fundacji do 10 dni od dnia jej wystawienia.
Faktura/rachunek wystawiony na Członka Programu wraz z podaniem o pomoc finansową powinny trafić do Fundacji do 6 miesięcy od dnia wystawienia faktury/rachunku.

 
 

Jak mogą być wpłacane pieniądze na moje subkonto przez darczyńców?

Aby darowizna została przypisana do subkonta danego Chorego, powinna zostać wpłacona na numer konta bankowego fundacji a w tytule przelewu należy podać Imię i Nazwisko Chorego.
Nr bankowy fundacji to: 95 1140 1140 0000 2133 5400 1001

 
 

W jaki sposób należy wypełnić formularz PIT, aby podatnik mógł przekazać 1% podatku na moją rzecz?

Podatnik na ostatniej stronie formularza PIT w rubryce Wniosek o przekazanie 1% podatku dochodowego na rzecz organizacji pożytku publicznego powinien podać nr KRS fundacji (0000 33 88 78) a w celu szczegółowym wpisać Imię i Nazwisko Chorego, na rzecz którego przekazywany jest 1%.
Więcej o mechanizmie 1% podatku można dowiedzieć się tutaj

 
 

Kiedy otrzymam informację o kwocie 1% podatku, jaka została przeznaczona przez podatników na moją rzecz? Jak odbywa się przypisywanie wpłat z 1%?

Urzędy Skarbowe mają czas do końca lipca danego roku na przelanie na konta organizacji pożytku publicznego wpłat z 1% podatków. Wpłaty te dokonywane są w okresie kwiecień – lipiec na dwa sposoby:

1. jako dedykowane dla danej osoby przelewy (tytuł takiego przelewu brzmi wówczas np. "dla Jana Kowalskiego") – wówczas informacje o wpłatach są do Państwa wysyłane na bieżąco w miesięcznych aktualizacjach stanu środków zgromadzonych na subkoncie;

2. jako przelewy zbiorcze bez wyszczególnienia kogo wpłaty dotyczą (tytuł takiego przelewu brzmi wówczas np. "1% podatku od 210 podatników") - wówczas do prawidłowego rozksięgowania wpłat potrzebne jest dodatkowe zestawienie z urzędu skarbowego zawierające szczegółowy wykaz kwot i celów szczegółowych. Takie zestawienie urzędy skarbowe przesyłają w pierwszym tygodniu października. Zawiera ono również przelewy opisane w ptk.1. Większość wpłat z 1% podatku przesyłana jest do opp w oparciu o sposób nr 2.

Czyli całościowe rozliczenie odpisów z 1% podatku możliwe jest w październiku/listopadzie danego roku. Tego miesiąca otrzymują Państwo raport dotyczący przelewów opisanych w ptk 1 i 2. Raport zawiera całkowitą kwotę 1% podatku przekazaną na Państwa rzecz za poprzedni rok podatkowy. Część wpłat zawartych w raporcie została wykazana w zestawieniach miesięcznych od maja do września (wpłaty przesyłane do opp w oparciu o sposób nr 1) .

 
 

Czy pieniądze zgromadzone na subkoncie muszą zostać wydane w jakimś określonym terminie?

Nie. Nie ma takiej konieczności. Zgromadzone w danym roku pieniądze - jeżeli nie zostaną wykorzystane - przechodzą na kolejny rok, potem na następny. Termin wykorzystania środków jest w pełni dowolny i zależy od potrzeb konkretnego chorego.

 
 

Czy w raporcie odpisów 1% podatku otrzymam dane podatników, którzy przekazali wpłaty na moją rzecz? Chciałbym / chciałabym podziękować za 1%.

Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych Fundacja nie może przekazywać danych podatników, którzy dokonali odpisów 1% podatku do osób wskazanych w celach szczegółowych. Nawet jeżeli podatnik wyraził w formularzu PIT zgodę na przekazanie swoich danych osobowych, to zgodnie z interpretacją ustawy jest to zgoda na przekazanie danych do fundacji, a nie do osoby wskazanej w celu szczegółowym. Zgoda na przekazanie danych osobowych nie może bowiem być dorozumiana. Nie przekazujemy również danych osobowych darczyńców dokonujących wpłat bezpośrednich.
Rozumiemy potrzebę podziękowania dla darczyńców oraz podatników, dlatego każdego roku na naszej stronie internetowej zamieszczamy zbiorcze podziękowania w imieniu wszystkich podopiecznych. Niestety tylko na taką formę podziękowań pozwalają nam obowiązujące przepisy prawa.